اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

ترمیم تخم اسیب دیده پرندگان

بدون اینکه ما بخواییم اتفاقاتی رخ میده که واقعا ازار دهندست یکیش اینه که در حین برداشتن تخما تخم  اسیب ببینه

بهترین راه اینه که
تخم رو با احتیاط کامل جابه جا کنید

همین دفعه قبلی وقتی داشتم
تخم قناری رو از تو ارزن در میاوردم یه قسمتش ترک خورد یا دومی  وقتی داشتم  جا تخم سنگ میزاشتم یکی از تخم ها خورد به سنگ و ترک برد

در این حالت اگه تخم رو بزاری زیر ماده نطفه شروع میکنه به رشد کردن و بعد چند روز به دلیل همون ترک که باعث میشه تخم هوا بکشه  خشک میشه و جنین  میمره

تنها فکری که به ذهن ادم میرسه اینه بره تو گوگل بنوسیه ترمیم تخم اسیب دیده وقتی مینویسه با هیچ جمله مشابه ای مواجه نمیشه بعد کلی خوندن مطلب میرسه به اونجایی که نوشته تخمی که اسیب دیده  به درد نمیخوره و پرتش کنید

حیف نیس یه جوجه قناری یا مرغ عشق یا ... رو از دست بدی؟

چیکار کنم؟

یه چسب قطره ای از اینا که وقتی میریزه رو دستت دستت باز نمیشه راهنمایی بیشتر همینا که تو خیابون میدن 4 تا 500 تومن یه سوزن دارن مارک خوبش الفاست

میشه گفت یه جورایی باید ظرافت یه کار هنری رو بخرج بدید

تخم رو با احتیاط کامل میگیری دستت با ظرافت , کمترین مقدار چسبی که میتونی بریزی و اون ترک رو بپوشونه به طوری که هوا نتونه رد شه  رو میریزی رو اون ترک که رو پوسته تخم ایجاد شده.

خو حالا تخم  رو بزارید یه گوشه تا یکی دو ساعت دیگه خشک میشه وقتی خشک شد بزاریدش زیر قناری یا هر پرنده دیگه ای
اینو تا حالا هیچ جا ندیدم شاید کارام اشتباه باشه و کسانی راه های بهتر بلد باشن ولی من با این راه تونستم تخم اسیب دیده رو تبدیل به جوجه کنم
توصیه: چسب فقط از این نوعی که گفتم بزنید چون هم ظریفتره هم کاراتره هم زودتر خشک میشه.

 

ترمیم تخم قناری , ترمیم تخم مرغ عشق , تخم ترک برده قناری , تخم شکسته شده قناری ,ترمیم تخم ترک خورده قناری , ترمیم تخم ترک خورده پرندگان , ترمیم تخم اسیب دی
ده

نظرات 36 + ارسال نظر
سال 89 وبلاگ داشته داشمون سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 02:50 ق.ظ

این پست مال دوازده سال پیشه اون موقعه شما بدنیا نیومده بودین میگید چسب قطره ای اشتبا چسب چوب یا پول بزن

مارال سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:49 ب.ظ

میگم میشه بگید که مرغ عشقا تخم هاشونو میخورن یا نه اخه خیلی نگرانم

جواد سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام دوستان من دو تا تخم کبوتر رو نمیخواستم جوجه بشه روز اول هر کدوم رو باسوزن ته گرد ۸ تا سوراخ عمیق زدم خاطر جمع اما هر دوتا جوجه شدن

سارا دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:24 ب.ظ

سلام من چند تا تخم مرغ گذاشته بودم زیر مرغ ولی توی روزای آخر یکی شون رو گذاشتم زیر یه مرغ دیگه بعد دیدم پوستش رو خورده فقط پوست زیرش مونده از روش هم بلند شده الان جوجه هنوز زنده هست یا مرده تو رو خدا بگین خیلی عذاب وجدان دارم

مهرداد چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 02:32 ق.ظ http://mehrdadalachigh06@gmail.com

چسب قطره ای کلا اشتباهه چون من از خیلی از پرنده ها به همین شکل جوجه میگیرم
بهترین راه چسبهای کاغذی قوی هستش
با چسب بینی،چسب زخم که باید با تیغ کوچیک ببری و بزاریش روی سوراخ یا ترک
چسب لنت اگر سفید هم باشه بهتره
باید اول تخم رو با پارچه تمیزش کنی بعد بزنی

AMIR سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1400 ساعت 01:51 ب.ظ

من دو تا قناری دارم جفت شدن اما یکی از تخم ها روش یک سوراخ کوچیک داره چی کار کنم

حامد پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 05:23 ب.ظ

کاملا اشتباهه چسب قطره ای
یه دستمال کاغذی رو با چسب چوب بچسبانید رو نقطه ی ترک خورده
چسب قطره ای خیلی بوی تند داره

حنا جمعه 9 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام تخم عروس من فردا در نیاد کلی ناخداگاه ماده یه ضربه کوچک زد تخم ترک کرد و من یکم مدفوع زدم بنظرتون جوجه زنده میمونه

اهورا دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام وقت بخیر من مرغ عشق تخم داره الان ۴تا شون جوجه شدن آخری پس فردا جوجه میشه با توجه به تاریخ نشتن ماده روی تخم و فاصله تخم گذاریشون ولی متاسفانه امروز صبح تخم اخری سالم بود ولی الان دیدم یه کوچولو تخم اخری فرورفتگی خیلی کوچیک روی پوست تخم اخری هستش به نظتون مشکلی براش پیش نمیاد چکارش کنم چون فقط دوروز دیگه سراز تخم در میاوردلطفا راهنمایی کنید
ممنون

nilooo2018 جمعه 14 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام مرغ عشقام دو ساله دست من هستن چند سالم دست زن برادرم بودن
امروز از صبح مرغ عشق ماده بی حال و هیچ غذایی نخورده و اینی که از دهانم نون می خورد حتی نون هم نخورد و فقط مرغ عشق نر نون خورد
چرا ؟ باید چی کار کنم ؟

محمد رضا زمانی پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام من پر مرغ عشق غیچی کردم آیا دوباره در میاد

نیلا سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:52 ب.ظ

سلا من عروس هلندی هام دوتا تخم گذاشتم متاسفانه امروز وقتی تخم هاشون رو نگاه میکردم از دستم افتاد و ترک خورد راهکار شما رو امتحان کردم و چسب قطره ای زدم به تخم ولی الان پرنده ها روش نمیخوابن و تخم ها دارن سرد میشن چیکار کنم

نیلا سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:48 ب.ظ

سلام من عروس هلندی هام دوتا تخم گذاشتن ولی امروز وقتی داشتم میدیم که تخم ها نطفه دارن یا نه از دستم لیز خورد و ترک برداشت همون کاری که شما گفتین رو کردم و چسب زدم ولی الان پرنده رو تخم هاش نمی‌خوابه چیکار کنم؟

golanaz mohmmadi شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 08:36 ب.ظ

Kir ki bozorge

سارینا سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 04:52 ب.ظ

سلام وایی توروخدا جواب بدید من امروز طوطی برزیلیم یکی از نخماشو ب مدت ۱۸روزش بچد که اوردیم بیرون و مادرم یادش رقته بود که ۲۳روز باید کامل میشد تا در بیاد برای اینکه بهتر در بیاد همیشه ی سوراخ ریز ایجاد میکردیم اما این دفعه ازش خیلی خیلی کم خون اومد الان چیکار باید بکنم برای جنین اتفاقی اقتاده: توروخدا زود پاسخ بدید

محمد جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 05:44 ق.ظ

نیازی به چسب نیست فقط با مدفوع خود اون پرنده ترک رو بپوشانید

فکر کنم با چسب و اینا میمیره دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:21 ق.ظ

کمک پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ

دوست عزیر سایت zxn الان 20گیگ هاست رایگان میده.
اینو گفتم تا برای هاست و دامنه خرج الکی نکنی.
برو توzxn.ir

علیرضا پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ق.ظ

من یک جفت مرغ عشق دارم نره خیلی مسته تا میخواد جفت گیری کنه ماده فرار میکنه وداخل لونه هم میره رنگ بینیش هم تغییر کرده چیکار کنم جفت گیری کنن

وبلاگ رو بخون

عرفان پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:33 ب.ظ

استفاده از مدفوع پرندگان بجای چسب برای رفع ترک خوردگی تخمها منطقی تر میباشد .اگر دوست دارید بدانید نظر بخواهید

از چه نظر منطقی تر میباشد؟
چسب کجا مدفوع کجا
ما که با چسب نتیجه عالی گرفتیم

فرهاد دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ب.ظ http://www.mye.blogfa.com

سلام

امروز مرغ عشقم مرد

علت مرگ: سرمای شدید هوا در شب گذشته

آخه من خر مرغ عشقم رو تو تراس نگه میدارم و اصلا داخل نمیارم

مرغ عشقم درحالی که توی بغل شوهرش بوده یخ زده

بایستی یه عکس از جسدش میگرفتم

دل آدمو کباب میکرد

امین شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

canarys.vcp.ir

امین جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:20 ق.ظ http://www.canarys.vcp.ir

سلام دوست عزیز
من امین از همدان هستم .سایت خوبی دارید.میخاستم تبادل لینک کنیم بی زحمت منو با نام الوند قناری لینک کنید و به من خبر بدید تا شما رو با چه نامی لینک کنم.با تشکر

امین پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ب.ظ

معذرت ....وبسایتتون مبارک

امین پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ

سلام من امین ۱۸ ساله از همدان. بهت برای ساخت این وبلاگ تبریک میگم.مبارکه

[ بدون نام ] یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ

رفتی

سینا چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ http://sad-pand.blogfa.com

سلام دوست خوبم
نه به نظرم ادامه بده.چون اثر وبلاگ نوشتنو نمی بینی ناراحتی و فکر می کنی که بی خودی داری وبتو هدایت می کنی.باید بگم نه خیر این خبرا نیست تو داری خوب پیش میری تو وبلاگ نوشتنت.
چون حتما خوبه که من وبلاگتو تو گوگل سرچ کردم و امدم.
وبلاگت خلی بهم کمک کرد در این زمینه.
راستشم نمی خواستم نظر بدم ولی دیدم که ناراحتی از وب نوشتن گفتم بهت بگم که نه کارت درسته و ادامه بده.
راستش منم وب دارم دوست داشتی بیا سر بزن و نظر بده خوشحال میشم
ولی خسته نشیا رفیق
تا اینجا هم که نوشتی از ته دل میگم خدا قوت دستتم درد نکنه
"ادامه بده"

سعید سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ق.ظ http://www.canarycity.com

برا ی ترمیم تخم اسیب دیده پرندگان وهرگونه س -- ج -- با ما تماس داشته باشید.شهرقناری

mj سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ق.ظ http://canarysblogfa.com

مینا دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
خواهش می کنم زود جواب بدهید سئوالم جدیده تو وبلاگت پیدا نکردم
من 2 تا جفت مرغ عشق دارم تو قفسای جدا که به تازگی هر کدوم 4، 5 تا بچه دار شدن
بکی از ماده هام که بچه هاش 10 15 روز سن دارن فک کنم دیوونه شده همش داره جیغشون رو در میاره جوجه ها خونی شدن (بیشتر دستاشون و دمشون زخم های خیلی کوچولوی خونی داره) در عین حال بهشون غذا هم میده در ضمن از تو لونه هم انداختشون بیرون- این چیزا طبیعیه یا نه؟
من چکار کنم؟

علی چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ب.ظ

اگه از مرغ عشق خستت شده بزن تو کار یه پرنده دیگه
مثلا قناری یا عروس هلندی یا هر پرنده ای که دوست داری
به نظر من این وبلاگ درمورد مرغ عشق جامع و کامله و همون طور که خودت گفتی سوالات همه جوابشون هست

علی چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ

وبلاگ به این خوبی داری برای چی می خوای بری؟
من که کلی از وبلاگت استفاده کردم و به بقیه هم معرفیت کردم.
چرا از اینترنت پول درنمیاری تا حداقل امیدوار بشی که به جای این همه وقتی که صرف می کنی یه پولی دستت میاد
این همه آدم که 4تا تبلیغ توسایتشون مذارن و کلی پول درمیارن.
تو چی از اونا کم داری؟

میثم حسینی سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ب.ظ http://shop.mobilesky.ir

آره شاید منم الان ژشت کامژیوتر نبودم و مخصوصا تو کار سایت الان کارشناسی بودم

امیر شکوری دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ http://www.ir-apple.com

چرا نظرات آخرین پستت رو غیر فعال کردی؟
در مورد طلف کردن وقت روی سایت درست می گی ولی در مورد هزینه هاش نه!!
می تونی یه دامین بخری2500 ارزان ترین هاست موجود رو بخری (حدودا سالی 30000 تومان)
تمام
دیگه هزینه ای نداره
اگه وبولتین می خوای از نال شدش استفاده کن چرا پول بدی؟
اگه میخوای کاملا قانونی باشه میتونی از SMF یا PHP BB استفاده کنی
مگه پول ای دی اس ال رو فقط برای اون کار میدی؟ یعنی هیچ استفاده دیگه ای از اینترنتی نمی کنی؟

ولی تو که وبلاگ به این خوبی با هزینه صفر داری سایت برا چته؟

خودت باید بهتر از من بدونی
اینترنت که از کتابخونه بهتره
هر کتابی رو که بخوای با کمترین زمان ممکن می تونی پیدا کنی
درمورد هر موضوعی که بخوای کلی چیز می شه پیدا کرد و ...

امیر شکوری پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ب.ظ http://www.ir-apple.com

من یه جا خوندم که نوشته بود روی ترک رو لاک ناخون بپوشانید

امتحان نکردم و جایی نخوندم و توصیه نمیکنم
چسب راه بهتریه هم تر و تمیزه هم موثر

محمدرضا دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام.
قربون تو داش صادق عزیزم با این ترفندهایی که هیچ جای دیگه پیدا نمی‌شه.
آقا من پنج ماهه دو تا مرغ عشق ماده دارم که لونه هم گذاشتم براشون غذا هم خوب بهشون می‌دم اما تخم نمی‌کنن ببینم حتماً ماده هستند یا نه جفتشون نرن!!
البته عکسشونو نشونت دادم گفتی هر دو تا ماده‌اند.
راستی کوچیکه که حدود شش ماهشه بزرگه رو خیلی اذیت می‌کنه و همش می‌زنش. بدبخت حال و روز خوبی نداره.
اگه داش صادق جونم فرصت کرد یه راهنماییم بکنه.
قربون تو.

راهنماییم اینه که یا دوتا نر بخر یا یکی از ماده ها رو ببر ژرنده فروش و یه نر جاش بگیر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد